De lookup array in de Match functie als formule

Stel hier je vraag over een Excel probleem
StefanT23

De lookup array in de Match functie als formule

Bericht door StefanT23 » 17 jun 2020 13:37

Beste allen,

Bedankt voor het toelaten tot het forum.

Zie excel in bijlage voor voorbeeld.

Ik heb in het voorbeeld 2 piping classes F112, S223 deze piping classes hebben druk/temperatuur tabellen. In het geval van S223 ook specifiek voor verschillende grootte.

In de tab linelist calculations wil ik controleren of de druk / temperatuur uit de linelist binnen de waardes blijven van wat de piping class aangeeft in de tab piping class.

Voor de F112 heb ik alles al voorbeeld uitgewerkt.

Met match 1 en 2 verkrijg ik de regels waar de waardes voor F112 beginnen in de tab piping classes. Deze area heb ik zelf overgenomen voor de match pressure, pressure 1, pressure 2, temp 1 en temp 2. Hierdoor kan ik de waarde voor de maximale druk bij de design temperature van -3 berekenen.

Ik moet dus een manier verzinnen dat de area in de match functie variabel kan zijn. Want ik wil voor elke piping class dat er alleen in de druk / temperatuur tabel word gekeken van de desbetreffende piping class. Voor piping class S223 betekend dit een area van J23:J33.

Dit voorbeeld heeft maar een paar regels en piping classes als voorbeeld. dus is nog te klussen zonder een fucntie voor area.

Maar de lijst waar ik mee werk heeft 100+ verschillende piping classes, en 1000+ leidingen in de linelist.

Is er een functie om te bewerkstelligen wat ik wil doen.

Als dat anders kan dan een formule voor area hoor ik het ook graag/

Ik heb in de tab linelist calculations de columns groen gemaakt waar de area variabel aan de piping class moet worden.

Alvast bedankt,

Stefan
Bijlagen
Linelist Excel expert.xlsx
4 verschillende tabs. Gaat om tab linelist calculations met match functie in piping class tab
(67.79 KiB) 199 keer gedownload

Plaats reactie