Celwijziging bijhouden

Stel hier je vraag over een Excel probleem
bodevoski

Celwijziging bijhouden

Berichtdoor bodevoski » 14 nov 2019 09:11

Volgend probleem:
Per werk van een componist dat ik op de piano speel, houd ik bij op welke dag ik het speel, en zet dus de datum van vandaag erbij.
De stukken speel ik niet elke dag, dus een paar dagen later pas ik de datum weer aan naar vandaag, en zo verder.
Nu zou ik een formule willen die de wijziging naar vandaag() bijhoudt, en optelt, zodat ik kan zien hoe vaak ik een bepaald stuk speel.
Heb geprobeerd met formule als() maar dat blijkt dan een kruisverwijzing te zijn - ik slaag er niet in om naar een andere cel te verwijzen.
Hoop dat dit duidelijk is - wie kan me helpen?
jkpieterse
Site Admin

Re: Celwijziging bijhouden

Berichtdoor jkpieterse » 14 nov 2019 09:48

Een simpele manier is om telkens in een nieuwe cel ernaast de nieuwe datum te zetten. Als je 1 kolom leeg laat kan je in die kolom een functie invoegen als =AANTALARG(C2:GG2) om het aantal ingevulde cellen te tellen. GG is dan de laatste kolom waar je gegevens verwacht.
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com
bodevoski

Berichtdoor bodevoski » 14 nov 2019 11:39

Dank voor je reactie.
De cel waarin ik de datum aanpas wordt al gebruikt in een andere formule, die berekent hoeveel dagen geleden ik voor het laatst gewijzigd heb. Die formule kan ik in uw voorgestelde werkwijze niet gebruiken, omdat de datum steeds in een andere cel moet komen. Of heeft u daar een oplossing voor?
jkpieterse
Site Admin

Berichtdoor jkpieterse » 15 nov 2019 10:27

Zo iets misschien?
Bijlagen
Speellijst.xlsx
(32.3 KiB) 15 keer gedownload
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com
bodevoski

Berichtdoor bodevoski » 15 nov 2019 21:06

Dankjewel!
Heb wel indexformule moeten aanpassen naar =INDEX(F2:GH2;C2), dan telt hij vanaf de eerste datum en niet vanaf de eerste kolom.
bodevoski

Berichtdoor bodevoski » 03 dec 2019 19:29

Zie bijlage. In de laatste cel van een rij moet ik telkens de speeldatum invullen, en dan werken alle formules. Maar is dit echt niet eleganter op te lossen?
Bijlagen
Piano.xlsx
(9.52 KiB) 6 keer gedownload
jkpieterse
Site Admin

Berichtdoor jkpieterse » 04 dec 2019 08:59

Wat bedoel je precies? Wat zou je anders willen zien?
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com
bodevoski

Berichtdoor bodevoski » 04 dec 2019 20:25

Ideaal zou zijn dat ik de speeldatum in de kolom "uitvoeringsdatum" kan invullen (waar nu een formule staat), dat deze cel telkens wordt gekopiëerd naaar de laatste cel in de rij (waar ik nu manueel invul), en dat ook het aantal datums wordt bijgehouden (wat nu al het geval is). Op die manier zou ik er een formulier van kunnen maken. Ben ik duidelijk genoeg?
jkpieterse
Site Admin

Berichtdoor jkpieterse » 05 dec 2019 08:37

Met een macrootje kan dit prima. Zie bijlage. De macro reageert zodra je een waarde in kolom B invoert.
Bijlagen
Piano (1).xlsm
(16.54 KiB) 8 keer gedownload
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com
bodevoski

Berichtdoor bodevoski » 05 dec 2019 19:56

Prima, dat is precies wat ik wil!
Misschien dom van mij, maar hoe kopiëer ik die volledige makro naar een ander bestand, zodat het werkt in alle tabbladen van dat bestand?
Ik heb al gevonden dat ik modules van het ene naar het andere werkblad moet kopiëren, maar in uw werkblad vind ik geen module, enkel objecten.