Query voor opmaak van cellen

Stel hier je vraag over een Excel probleem
hilco13

Query voor opmaak van cellen

Berichtdoor hilco13 » 05 nov 2019 07:32

Hallo,

Is er een mogelijkheid om ook net als bij een query (die alleen gegevens overneemt) ook de opmaak over te nemen naar andere cellen?

Alvast bedankt,
jkpieterse
Site Admin

Re: Query voor opmaak van cellen

Berichtdoor jkpieterse » 05 nov 2019 08:46

Nee niet zonder macro's. Wel zou je voorwaardeijke opmaak kunnen gebruiken als je de opmaakregel kunt afleiden van de waarde van de cellen.
Kan je ons wat meer vertellen?
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com
hilco13

Berichtdoor hilco13 » 05 nov 2019 13:21

Jan Karel, Bedankt voor je reactie.

Ik heb een lijst met projecten op 1 tabblad staan waar ik heel veel informatie achter heb staan. Ik wil voor collega's van mij hier een uittreksel van maken zodat zij niet al de informatie die ik er in heb staan hoeven te hebben. Ik heb dit nu gedaan door een query te maken op een 2e tabblad zodat hier veel minder informatie op staat en het behapbaar blijft. De opmaak van het 1e tabblad heb ik gekopieerd naar het 2e tabblad. Alleen is het probleem nu dat als ik op het eerste tabblad een rij invoeg (een nieuw project) Verschuiven de kopjes en blijft de opmaak staan. Dit heb ik opgelost door idd de voorwaardelijke opmaak te gebruiken. Enkel heb ik de hele rij een opmaak gegeven en alleen bij de cel waar de waarde in staat verschuift de opmaak mee.
Ik heb ook al gekeken of de de cellen kan samenvoegen in die rij waar de opmaak moet verschuiven maar de samengevoegde cellen blijven staan en gaat niet mee met de query.
jkpieterse
Site Admin

Berichtdoor jkpieterse » 05 nov 2019 13:27

Samengevoegde cellen is nooit een goed idee, dat veroorzaakt alleen maar meer problemen.
Kan je niet het hoofdblad filteren en rijen verbergen/zichtbaar maken wanneer nodig? Kijk een naar rijen en of kolommen groeperen (tabje gegevens).
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com