Ik ben nieuw hier, dus allereerst zal ik me ff kort voorstellen.
Ik ben Hans, getrouwd, sinds kort gepensioneerd, en en wat excel betreft, laten we zeggen een enthousiaste leek.
Ik kan me redelijk redden met excel, maar sinds ik op deze site rond neus, weet ik dat ik als "autodidact" m.b.t. excel nog veel kan leren.
Mijn vraag:
Is het mogelijk om met een knop, een macro te starten, waarvan de naam als het resultaat van een formule (verwijzing) in een bepaalde cel staat.
Door een sorteeractie kan de celwaarde (naam) dus wijzigen. De knop moet dan dus het macro met de gewijzigde naam starten.
Ter verduidelijking: bv.
A1 op tabblad pipo, verwijst naar A1 op tabblad mamaloe. In A1 op tabblad mamaloe staat de naam van het macro.
Idem voor b1, c1, enz...
Ónder deze cellen, op het tabblad pipo wil ik knoppen maken, waarmee het macro gestart word, met de naam van de (celwaarde in de) cel erboven.
Als ik op het tabblad mamaloe, namen wijzig, toevoeg of verwijder, en opnieuw sorteer, worden ook de verwijzingen op het tabblad pipo anders, en moet dezelfde knop dus een ander macro starten.
Is wat ik wil, überhaupt mogelijk, en zo ja dan graag hoe? Of moet ik een heel andere weg inslaan om iets dergelijks of vergelijkbaars voor elkaar te krijgen.
(En ook in dat laatste geval ben ik dankbaar voor enkele richtingaanwijzingen.