ALS functie?

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Plaats reactie
erdee

ALS functie?

Bericht door erdee » 07 sep 2020 09:17

Beste allemaal,

Ik heb een werkopzetje gemaakt en misschien dat de sheet al duidelijk maakt wat de bedoeling is maar het idee is om bij te houden wie wat doet en wie nog meer werk kan verrichten. In de meegestuurde versie gaat het om meneer A de B.

Het is nu zo gemaakt dat aan de hand van de werkuren en de toebedeelde klussen, inzichtelijk wordt hoeveel iemand nog kan doen in een X periode.

De uitdaging is nu dat als in cel C7 - kolom "Gereed" - Ja wordt ingevuld, dat die specifieke klus niet meer wordt meegeteld. Alleen... kom ik daar niet uit. Ik heb ook gedacht om een soort van 'valse' selectie mee te geven in de kolom "Soort klus". Aan die selectie hing dan geen norm, dus werd er ook niets geteld. Dat werkt wel, maar is niet helemaal wat ik voor ogen heb omdat dan niet meer zichtbaar is welke soort klussen zijn afgerond.

Heeft iemand van jullie het antwoord of een tip om dit toch voor elkaar te krijgen?

Alvast erg bedankt!

Groet, Ronald
Bijlagen
Opzet.xlsx
(9.96 KiB) 35 keer gedownload

tknijnenburg

Re: ALS functie?

Bericht door tknijnenburg » 07 sep 2020 12:47

Zie bijlage
Bijlagen
Opzet TK.xlsx
(10.41 KiB) 45 keer gedownload
Grtz, Ton
kn-ict.com

erdee

Bericht door erdee » 08 sep 2020 18:34

Jeetje! Het werkt! Erg bedankt Ton, fijn dat je zo snel hebt gereageerd!

Ik ben wel erg benieuwd naar het verhaal achter de formule, zou je mij dat kunnen uitleggen?

Groet Ronald

tknijnenburg

Bericht door tknijnenburg » 08 sep 2020 22:29

Voor H2: als bereik B7 t/m B15 de waarde van F2 bevat (aftimmeren) bevat, en C7 t/m C15 ongelijk is aan "Ja" dan wordt de betreffende regel geteld.
Hetzelfde voor de andere regels.
Grtz, Ton
kn-ict.com

Plaats reactie