Met vba zoeken value wegschrijven met voorwaarde

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Rats62

Met vba zoeken value wegschrijven met voorwaarde

Bericht door Rats62 » 23 sep 2021 15:24

Hoi,

Ik ben met iets bezig waarbij ik een vba code nodig heb. Echter mijn kennis vba is niet zodanig dat ik hier zelfstandig uitkom.
Ik heb een bestand met de naam “Databestand.xlsx” waarin de brondata aanwezig is.
Daarnaast een ander Excel bestand met de naam “LeegOmTeVullen” waar de data naar toe geschreven moet worden.
Vanuit de het “Databestand.xlsx” wil ik degene waar ‘Actief’ staat als record hebben uit kolom E.
Dus C6 staat op ‘Actief’ dan zou ik graag willen dat uitsluitend cel E6 (=1991) als value weggeschreven wordt naar het bestand “LeegOmTeVullen”.
Daarbij zal de macro alle records vanaf C3 tot en met het einde moeten doorlopen om na te gaan waar ‘Actief’ gevuld is en dan dus de bijbehorende waarde uit kolom E weg te schrijven.
Het is ook nog zo dat de lengte van het aantal records iedere maand anders kan zijn, geen idee of hier iets voor te maken is.
Wie zou mij hulp kunnen bieden?

PS ik begrijp dat dit ook met een functie kan binnen Excel, maar ik moet dit inbouwen in Excel vba. Dus het gaat mij puur om hoe de code in elkaar steekt.

Vriendelijk groet,
Rats62
Bijlagen
LeegOmTeVullen.xlsx
(9.29 KiB) 47 keer gedownload
Databestand.xlsx
(14.49 KiB) 49 keer gedownload

Plaats reactie