Afbeelding wijzigt formaat bij opslaan

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Plaats reactie
TCRBR

Afbeelding wijzigt formaat bij opslaan

Bericht door TCRBR » 25 jul 2021 19:06

Ik heb er al een tijdje last van dat als ik afbeeldingen met copy/paste in mijn excel bestand plak deze na het opslaan van formaat zijn gewijzigd. Ik kan ze aanpassen (aanklikken en hoekpunt verslepen) maar als ik dan weer opslaan. afsluit en wederom open zie ik dat de afbeeldingen weer verschaalt en soms ook vervormd zijn.

Ik heb al gezocht maar kan niet vinden wat er mis is. Ik gebruik office 2019
Excel afbeeldingen.jpg
Excel afbeeldingen.jpg (111.07 KiB) 158 keer bekeken

jkpieterse
Site Admin

Re: Afbeelding wijzigt formaat bij opslaan

Bericht door jkpieterse » 26 jul 2021 08:05

Wat staat er verder nog in de buurt van die afbeeldingen? Zijn er zaken die zorgen voor het veranderen van de rijhoogte en/of kolom breedtes, zoals invoer van informatie die breder is dan de huidige kolombreedte of die niet meer op 1 regel past? Als de plaatjes niet hoeven mee te bewegen met een sorteer actie kan je van alle plaatjes (in de eigenschappen, rechts-klikken) instellen dat ze hun grootte en plaats niet mogen veranderen als er rijen of kolommen worden verplaatst of van grootte veranderen.
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com

TCRBR

Bericht door TCRBR » 26 jul 2021 08:32

In de volgende cellen staat alleen tekst, niets bijzonders. Maar misschien dat de alt+enter die ik gebruik voor regelafstanden er iets mee te maken hebben.

De "verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen" optie heb ik ook al geprobeerd maar lijkt niets te doen. Ik werk juist andersom waarbij ik het plaatje passend maak aan de cel. Maar nu je het zegt valt me wel op dat het probleem voorkomt bij rijen die ik van een andere rijhoogte heb voorzien. Hmmm, zou het daar mee te maken hebben?
Excel afbeeldingen_1.jpg
Excel afbeeldingen_1.jpg (58.36 KiB) 146 keer bekeken

jkpieterse
Site Admin

Bericht door jkpieterse » 26 jul 2021 09:04

Vermoedelijk. Excel is niet heel goed in het werken met plaatjes op de spreadsheet helaas.
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com

Plaats reactie