Barcode scannen

Stel hier je vraag over een Excel probleem
wilcovd

Barcode scannen

Bericht door wilcovd » 24 jun 2021 14:15

Ik heb de volgende ingredienten: Een lange Excel sheet met daarin in kolom D een lijst met projectnummers, een bar code scanner en een A4 met daarop (in barcode) een projectnummer en (in barcode) een naam.

Ik wil nu graag een VBA code die het volgende doet: Als ik van het papier de barcode scan met het projectnummer moet in de Excel lijst gezocht worden naar de rij met het hetzelfde projectnummer in kolom D. Vervolgens moet de eerste lege cel naar rechts gevonden worden en moet daarin de huidige datum en de huidige tijd worden ingevuld. Als ik vervolgens van het papier de barcode scan met de naam moet deze in de eerste lege cel rechts van de datum/tijd worden ingevuld.
En dit steeds wanneer ik de barcode scans uitvoer. Soms scan ik dus hetzelfde projectnummer (met daarna een naam) een aantal keer achter elkaar, soms ook steeds verschillende projectnummers (met daarna een naam).
De macro moet dus continue stand-bye staan (runnen) voor het geval er een projectnummer (en vervolgens naam) gescand wordt.
Hoe moet dit gedaan worden?

Plaats reactie