formules gezocht voor voedingsschema

Stel hier je vraag over een Excel probleem
redhead_72

formules gezocht voor voedingsschema

Bericht door redhead_72 » 16 mar 2021 15:58

Hallo Experts

Ik ben nieuw hier en ik heb een leuke uitdaging voor de experts onder jullie, mits het überhaupt kan natuurlijk.
Ik heb al een Excel bijgevoegd want ik ben er zelf uiteraard ook mee bezig, echter is mijn kennis niet verreikend genoeg om te bereiken wat ik
in gedachten heb.

Wat wil ik bereiken?

uitleg
1. ik heb 3 tabbladen gemaakt met ontbijt, lunch en diner waar recepten, de voedingswaarden en de ingrediënten staan.
2. Vanuit deze 3 tabbladen wil ik het gerecht aanklikken waardoor de naam van het gerecht en de voedingswaarden verschijnen in tabbladen maandag, dinsdag ect (dagen van de week) bij het aanklikken van het gerecht wil ik de keuze hebben bij welke dag het komt te staan of meerdere dagen.
3. en als laatste wil ik dat de ingrediënten in de boodschappenlijst komen te staan.

dus ik wil een chorizo ontbijt hebben (zoals in mijn excel voorbeeld) ...ik klik op Chorizo en krijg de keus of ik dit onder ontbijt in tabbald maandag, dinsdag ect wil zetten. ik klik op maandag en woensdag. nu staat er in de tabbladen maandag en woensdag bij ontbijt chorizo, tevens staat er op die tabbladen naast chorizo ontbijt de waarden en op de boodschappenlijst staan de ingrediënten die ik moet gaan kopen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen wat ik wil bereiken. ik heb dat wat ik zelf al heb gemaakt bijgevoegd. Ik ben heel benieuwd of dat wat ik wil wel kan in excel, het zou mij namelijk erg helpen met mijn nieuwe keto lifestyle

Ik wil alle experts alvast danken voor hun inbreng en ik hoop dat ik het niet al te moeilijk heb gemaakt
Redhead_72 (Karin)
Bijlagen
Voeding_boodschappen_koolhydratenarm schema.xlsx
(410.74 KiB) 76 keer gedownload

Plaats reactie