Goedemorgen!
Ik heb het volgende probleem. Bijgevoegd een simpele versie van het werkelijke bestand.
Op basis van het aantal personen moet de hoeveelheid van een bepaald apparaat worden doorgevoerd. Dus bijvoorbeeld bij 900 personen moeten er 3 afzuigkappen komen. Het probleem bij deze formule is dat ik de volgende melding krijg; 'U hebt te veel argumenten opgegeven voor deze functie.' Ik ben opzoek of naar een manier om toch zoveel argumenten in te voeren of wel een ander formule te gebruiken voor wat ik wil bereiken.
Wie kan mij helpen!
Te veel argumenten probleem
Te veel argumenten probleem
- Bijlagen
-
- Voorbeeld Excel.xlsx
- (9.3 KiB) 15 keer gedownload
Re: Te veel argumenten probleem
probeer deze eens:
Code: Selecteer alles
=ALS($C$2<251;ALS($C$2<601;2);3)
-
- Site Admin
Zie bijlage. Ik heb de X.ZOEKEN functie gebruikt en een iets andere manier om de grenzen aan te geven.
Code: Selecteer alles
=X.ZOEKEN(C2;C4:I4;C6:I6;;1;1)
- Bijlagen
-
- Voorbeeld Excel.xlsx
- (10.4 KiB) 15 keer gedownload
Het werkt inderdaad! Helaas wel alleen als het aantal personen >251 is.
Daarnaast moet ik zeggen dat het een hele lange lijst van apparaten is (met verschillende hoeveelheden per categorie) en ik op zoek ben naar een formule die gelijk blijft voor elk apparaat.
Ik merk dat als ik de formule die ik eerst had gebruik, ik net 1 categorie te veel heb. Bij 6 categorieën kan ik de formule namelijk wel gebruiken. Enige idee hoe het aantal argumenten kan vergroten?
Daarnaast moet ik zeggen dat het een hele lange lijst van apparaten is (met verschillende hoeveelheden per categorie) en ik op zoek ben naar een formule die gelijk blijft voor elk apparaat.
Ik merk dat als ik de formule die ik eerst had gebruik, ik net 1 categorie te veel heb. Bij 6 categorieën kan ik de formule namelijk wel gebruiken. Enige idee hoe het aantal argumenten kan vergroten?
Top Dankjewel!jkpieterse schreef: ↑02 nov 2020 09:06Zie bijlage. Ik heb de X.ZOEKEN functie gebruikt en een iets andere manier om de grenzen aan te geven.Code: Selecteer alles
=X.ZOEKEN(C2;C4:I4;C6:I6;;1;1)