Celopmaak wordt overschreven door draaitabel

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Plaats reactie
Nickdenijs

Celopmaak wordt overschreven door draaitabel

Bericht door Nickdenijs » 27 okt 2020 15:59

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een draaitabel gemaakt en de cellen die zich buiten deze draaitabel bevinden heb ik opgevuld met een kleur. Aan de draaitabel heb ik een tijdlijn gekoppeld zodat gemakkelijk een datumbereik kan worden gekozen. De draaitabel wordt hierdoor dus groter of kleiner (afhankelijk van je datumbereik). Echter wanneer de draaitabel van groot naar klein gaat, dan verdwijnt de opvulkleur en worden de cellen weer blanco. De cellen worden overschreven, maar niet meer teruggezet naar de originele staat. Kan ik de opvulkleur vastzetten o.i.d.?

Ik heb het al geprobeerd met een voorwaardelijke opmaak voor lege cellen (dat die dan gekleurd worden), maar dan kleurt Excel ook de lege cellen in de draaitabel en die wil ik blanco houden.

Mvg Nick

tknijnenburg

Re: Celopmaak wordt overschreven door draaitabel

Bericht door tknijnenburg » 27 okt 2020 16:06

Dag Nick,

Post even een bestandje, dat praat makkelijker.
Grtz, Ton
kn-ict.com

xharx

Bericht door xharx » 27 okt 2020 18:04

Hi Nick,

Een alternatief is om via menu Pagina-indeling | Achtergrond een achtergrond plaatje in te stellen in een zelfde kleur als de celkleur die je zoekt. Vervolgens maak je de draaitabel en geef je deze een witte achtergrondkleur. Als de draaitabel uitbreidt krijgt hij de witte (of andere) achtergrondkleur, als hij krimpt, dan is het weer het achtergrondplaatje dat de kleur bepaalt.

Zie bijgevoegd voorbeeld.

MVG

Xharx
Bijlagen
voorbeeld_achtergrondplaatje.xlsx
(53.22 KiB) 13 keer gedownload

Nickdenijs

Bericht door Nickdenijs » 28 okt 2020 08:01

Beste Xharx,

Het is gelukt! Bedankt voor de hulp.

Mvg Nick

jkpieterse
Site Admin

Bericht door jkpieterse » 28 okt 2020 12:28

Wat ook werkt is de vulkleur van de "Standaard" stijl te wijzigen naar de gewenste kleur. Groot nadeel hiervan is dan weer dat dit ALLE cellen beinvloedt op andere tabs.
Groetjes,
Jan Karel Pieterse
jkp-ads.com

Plaats reactie