Reeks van 3 opvolgende cellen met gelijke waarden markeren

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Exel Rookie

Reeks van 3 opvolgende cellen met gelijke waarden markeren

Berichtdoor Exel Rookie » 20 okt 2020 08:17

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Los van het ontvangen van exel bestanden en deze lezen had ik tot vorige week geen enkele ervaring met het werken in exel. Vergeef me als ik de verkeerd termen gebruik. Ik heb een korte online cursus gedaan die me veel geholpen heeft. Ik kom redelijk ver maar loop nu tegen het volgende aan..

Ik heb een trainingsschema gemaakt voor het trainen van dieren. Dit zijn meerdere rijen onder elkaar met trainingsdoelen en achter ieder trainingsdoel staan 10 cellen (er zitten 10 pogingen in een trainingsdoel) om de resultaten bij te houden. In iedere cel heb ik 2 vaste waarden ingevoerd om uit te kiezen. Een P en een R. Aan het eind van mijn rij heb ik nog 2 cellen die bij houden hoe vaak er een P of een R gescoord is. Heb ik 8 keer of vaker een P worden de laatste 2 cellen groen als signaal dat ik door kan naar de volgende rij. Heb ik 3 maal een R of meer worden de laatste 2 cellen rood als teken dat deze rij nog een keer uitgevoerd moet worden.

Wat ik nu niet voor elkaar krijg is het volgende:

Ik wil nu instellen dat wanneer er drie opvolgende cellen (cel 123 of 234 of 567 enz enz) een gelijke waarde hebben( 3 maal een R of 3 maal een P achter elkaar) de laatste 2 cellen bij 3 x P groen worden en bij 3x R oranje.

Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen schetsen wat ik bedoel en dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

vr gr Michael
tknijnenburg

Re: Reeks van 3 opvolgende cellen met gelijke waarden markeren

Berichtdoor tknijnenburg » 20 okt 2020 09:17

Welkom!
Kan je een bestandje uploaden?
Grtz, Ton
kn-ict.com
Exel Rookie

Berichtdoor Exel Rookie » 21 okt 2020 18:02

Op een of andere manier lukt me dat niet. Exel staat op de bedrijfsomgeving en is op de een of andere manier beveiligd om te uploaden. Ik ben niet heel erg digitaal onderlegd dus heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit te doen. Ik heb geen exel op mijn prive omgeving dus ff snel een nieuw bestand maken gaat ook niet. Is een foto of printscreen van de spreadsheet ook voldoende?
tknijnenburg

Berichtdoor tknijnenburg » 21 okt 2020 19:12

Bestand mailen naar privé mail en dan uploaden? Daar heb je geen Excel voor nodig.
Grtz, Ton
kn-ict.com