Advies

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Koperstoker

Advies

Berichtdoor Koperstoker » 11 okt 2020 17:13

Beste forum leden,
Ik ben nog niet zo lang bezig met excel maar ik waag toch een poging om het voor mezelf wat makkelijker te maken tijdens mijn werkzaamheden in de vorm van het toegevoegde formulier(werkblad) wat ik met jullie hulp compleet zou willen maken.
Van beroep ben ik koelmonteur en naast het service werk start ik ook nieuwe installaties op die worden aangestuurd met de regeltechniek van Danfoss waar ook wat programmeer werk bij komt kijken.
Een deel daarvan is het aanmaken van ontdooischema's en daar heb ik mijn werkblad voor nodig.
Per regel voeg ik op het tabblad SCHEMA een meubel toe met ontdooi tijden waarna ik op het tabblad TIJDLIJN een overzicht te zien wil krijgen d.m.v. een horizontale 24 uurs tijdlijn.
Doormiddel van de schema soort te kiezen met een bijbehorende kleur wil ik nog meer duidelijkheid scheppen op de tijdlijn.
Op die manier krijg ik voor ik aan het echte programmeer werk begin een goed overzicht of tijden wel goed zijn uitgezet dus, dat er niet te veel ontdooi momenten samen vallen of op verkeerde tijden zijn neer gezet of te kort/te lang duren.
Makkelijker gezegd dan gedaan heb ik al wat stappen gezet maar ben ik nu heel benieuwd welke wegen ik nu het beste kan bewandelen en misschien hebben jullie nog meer ideeën voor mij als toepassingen of verbeteringen wat betreft dit werkblad?
Moet ik nog iets meer verduidelijken dan hoor ik dat graag en alvast heel erg bedankt voor alle hulp!
AK SM SCHEMA FORMULIER LEEG.xlsx
Leeg schema formulier
(19.27 KiB) 16 keer gedownload
Ad Becude

Re: Advies

Berichtdoor Ad Becude » 12 okt 2020 09:30

Hallo Koperstoker,
Voor een niet koeltechnieker is je verhaal abracadabra, dus een beetje meer info zou wel handig zijn.
Dan: In mijn vroegere werk heb ik ook te maken gehad met koeltechniek, maar dat was voor de tijd dat je gecertificeerd moest zijn.
Ik weet nog dat 's nachts via een ontdooiklok en ontdooithermostaat werd ontdooit, dus de tijdlijn ontgaat me hier een beetje.
Graag wat meer info.
Met vriendelijke groeten, Ad
Koperstoker

Re: Advies

Berichtdoor Koperstoker » 12 okt 2020 17:14

Bedankt voor je reactie Ad, ik zal proberen om het duidelijker uit te leggen.
De tegenwoordige tijd van de koeltechniek is geautomatiseerd onder de naam adapcool en vergt een stuk meer werk in de vorm van programmeren.
Dus geen palletjes op een ontdooiklok instellen maar ontdooischema's aanmaken, mocht je er meer over willen weten dan zou ik eens zoeken met "Danfoss AK SM 800" op YouTube bijvoorbeeld.
Ik had nog een foto toe willen voegen maar kreeg bij meer dan één bestand geen medewerking van het forum programma.
Elke horizontale regel in de tabel stelt een meubel of gekoelde ruimte voor waar ontdooi tijden aan vast zitten.
Van al die meubels wil ik graag in één 24 uurs tijdlijn een overzicht van tijds blokken in een bepaalde kleur die bij het soort schema hoort.
Dus ook in de tijdlijn krijg je die zelfde meubels weer onder elkaar te zien maar dan over 24 uur de tijdsblokken in klein i.p.v. tijden.
Volgens mij komt het in de buurt van een Gantt Chart?