Pagina 1 van 1

Excel voor projectbudget

Geplaatst: 07 okt 2020 19:27
door Hlak
Hallo,

Ik wil graag een Excel gaan gebruiken voor het registreren van projectbudget waar de nadruk ligt op reeds gemaakte kosten en kosten welke nog gaan komen.

De opzet van mijn Excel heb ik toegevoegd. Ben zelf niet best met Excel maar hoop dat iemand mij wil helpen met het volgende;

-Per project maak ik een tabblad. Deze start met project 2020-01. In dit blad staan per project de kosten per maand en in totaal.

-(vraag) Kosten van de maand waar we in zitten of welke is geweest wil ik automatisch het vakje (als dat kan en anders de tekst) groen laten kleuren (voor tab 2020-1 2020-2 en 2020-3).

-(vraag) kosten van de komende maanden automatisch het vakje (als dat kan en anders de tekst) rood laten kleuren (voor tab 2020-1 2020-2 en 2020-3).

-(vraag) indien de kosten dus groen kleuren dan auto invullen in de groene kolom en als de kosten rood kleuren auto invullen in de rode kolom (voor tab 2020-1 2020-2 en 2020-3)

-(vraag) de totale kosten uit de groene en rode kolom per project auto invullen onder tabblad "Totaal overzicht".

-(vraag) een getal met een + of en - weergeven in de kolom "verschil" onder tabblad Totaal overzicht.

-(Vraag) Onder tabblad "totaal overzicht grafiek per project (2020-01 02 en 03) een staafgrafiek (histogram) met het "budget" "Gemaakte kosten" en "Nog te maken kosten"

Alvast enorm bedankt voor een reactie!

Groet,
Hugo

Re: Excel voor projectbudget

Geplaatst: 08 okt 2020 17:25
door haije
Hugo,

kijk eens wat er in deze bijlage gedaan is op tabblad 2020-01 en totaal en grafiek
indien zoals gewenst dan zelf 2020-02 en 2020-03 aanpassen overeenkomstig 2020-01

Re: Excel voor projectbudget

Geplaatst: 09 okt 2020 13:33
door haije
Hugo, is dit dezelfde vraag?
https://www.helpmij.nl/forum/showthread ... dget-Excel

Zo ja, dan is er sprake van een dubbelpost. Dat is niet verboden, maar het is wel zo netjes om even te melden dat je een vraag ook op een ander forum hebt gesteld.