Nieuwe tabel maken waarbij item op meerdere keren terug kan komen

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Plaats reactie
Witte

Nieuwe tabel maken waarbij item op meerdere keren terug kan komen

Bericht door Witte » 06 sep 2021 05:29

Voor het bijhouden van een voorraad systeem waarin een artikel verschillende locaties (1 voorraad locatie voor de bulk en de ander voor lades in de kast) kan hebben zoek ik een oplossing voor het opbouwen van mijn tabel met voorraad gegevens.

Op het moment heb ik 1 tabel met basis gegevens van elk artikel waaruit ik het artikelnummer en nog een paar andere gegevens wil halen zoals omschrijving enz. Verder heb ik nog 2 tabellen waarin voorraad wordt bijgehouden (1 voor de binnenkomende en de ander voor de uitgaande stroom.

Nu zou ik graag een 4e tabel creëren op een ander tabblad waarin de artikelnummers vanuit het artikelbestand worden gebruikt om uit de lijst binnenkomende voorraad (waarin dus de locaties staan waar deze heen zijn geboekt, mogelijk dus meerdere per art. nummer) een nieuwe lijst te genereren. Hierbij moet hij dan voor elk art nummer dat ook op een andere locatie voor komt een extra entry in de tabel aan maken. Als voorbeeld heb ik even een voorbeeld toegevoegd om het te verduidelijken.

Wie kan mij hier in de juiste richting helpen? Bedankt voor het meedenken!
Bijlagen
Voorbeeld samenvoegen tabellen.xlsx
(16.16 KiB) 12 keer gedownload

Witte

Re: Nieuwe tabel maken waarbij item op meerdere keren terug kan komen

Bericht door Witte » 14 sep 2021 12:37

@ Wjweert

bedankt voor je reactie. Heel fijn als je een handje kan helpen. Hoe heb je dat in gedachten?

xharx

Re: Nieuwe tabel maken waarbij item op meerdere keren terug kan komen

Bericht door xharx » 16 sep 2021 09:36

Beste Witte,

1. Dit zou ik met een draaitabel oplossen ipv met formules.Zie mijn voorbeeld.

Om dit te doen is het handig om 1 brontabel te hebben van inkomende en uitgaande artikelen. Die heb ik in het voorbeeld gemaakt door de uitgaande eronder te plakken. Uitgaand moet dan een minnetje voor de aantallen (-1) deze worden in een sommering afgetrokken.
De draaitabel spreekt dan voor zich.

2. Als je een Tabel gebruikt in SOMMEN.ALS() dan kun je gewoon gestructureerde verwijzingen naar een kolom gebruiken, dus geen bereik met dubbele punt.
Zie mijn voorbeeld

Succes
Xharx
Bijlagen
Kopie van Voorbeeld samenvoegen tabellen.xlsx
(23.43 KiB) 3 keer gedownload

Plaats reactie