Invulformulier opslaan en resetten

Stel hier je vraag over een Excel probleem
Plaats reactie
sjoerd@contronics.nl

Invulformulier opslaan en resetten

Bericht door sjoerd@contronics.nl » 19 nov 2020 15:48

Goedemiddag,

Ik ben bezig met het opstellen van een invulformulier in Excel. Ik wil de informatie uit het formulier opslaan in een tabel en vervolgens het formulier resetten zodat het formulier weer leeg is en de data is bewaard. Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met het creëren van macro's dus ik loop een beetje vast. Heeft iemand tips of trucs?

Bij voorbaat dank,

Sjoerd Schuttelaars
Bijlagen
Defecten registratie formulier (test).xlsm
(118.43 KiB) 8 keer gedownload

JeanPaul

Re: Invulformulier opslaan en resetten

Bericht door JeanPaul » 19 nov 2020 20:34

Ziehier mijne truc, ben in een nieuw blad begonnen, vermijd zoveel mogelijk samen gestelde cellen, vba kan daar soms niet mee weg
Bijlagen
Defecten registratie formulier (test)JP.xlsm
(150.16 KiB) 20 keer gedownload

sjoerd@contronics.nl

Bericht door sjoerd@contronics.nl » 20 nov 2020 08:13

Mooie oplossing! Werken met gegevens validatie ipv besturingselementen is voor mij ook een stuk eenvoudiger mochten er ooit aanpassingen nodig zijn. Ontzettend bedankt ook voor het nemen van de moeite om het formulier netjes op te maken.

JeanPaul

Bericht door JeanPaul » 20 nov 2020 08:32

De validatie's zijn dynamisch, je kan bijvoegen en wijzigen waar nodig is.
Succes

Quido

Bericht door Quido » 24 nov 2020 19:48

Hallo Sjoerd en JeanPaul,

Tijdens mijn zoektocht op het internet om een invulformulier te maken voor mijn oefenregistratie kwam ik hier terecht en vond bijna de oplossing voor het geen ik nodig heb.
Mijn kennis van excel is matig, met behulp van voorbeelden en die wat aanpassen lukt het me redelijk om iets te produceren.
Ben dus ook zo vrij geweest om de defecten registratie aan te passen naar mijn wensen, daarbij loop ik tegen een paar vragen op waarbij ik graag jullie hulp zou willen inroepen.
Wil overigens deze post niet vervuilen, dus als het beter is om een eigen post te maken dan doe ik dat, maar vindt het wel zo netjes om bij de bouwers van dit voorbeeld te beginnen.

Hoor graag wat de beste optie is en zal daarna mijn vraag plaatsen.
Alvast bedankt.
Groet Quido

JeanPaul

Bericht door JeanPaul » 24 nov 2020 20:51

To Quido
Dan plaats je dat in je eigen post op dit forum, met je vragen en een voorbeeld, dan heb je meer kans dat andere forum leden er op reageren.

Plaats reactie